Voor vertrek - Reisverslag uit Berghem, Nederland van Jolijn Tongeren - WaarBenJij.nu Voor vertrek - Reisverslag uit Berghem, Nederland van Jolijn Tongeren - WaarBenJij.nu

Voor vertrek

Door: Jolijn van Tongeren

Blijf op de hoogte en volg Jolijn

31 Juli 2014 | Nederland, Berghem

Lieve Allemaal,

Het is bijna zover, dan begint de reis naar Zuid-Afrika voor 6 maanden. Spannend!

Vandaag is het maar liefst nog maar 6 dagen voor ik vertrek. De spanning begint nu toch wel echt te komen. Ik heb al van de eerste mensen afscheid genomen en heb alles geregeld wat ik moest regelen.
Nu nog even een paar dagen lekker genieten van het mooie weer in Nederland en de lieve mensen om me heen.

Ik ga samen met een klasgenootje Maaik van Bergen deze reis maken. We zijn er al helemaal klaar voor en we hebben er onwijs veel zin in. We gaan samen de kinderen in het dorpje Genadedal de taal aanleren, sommige van de kinderen kunnen nog niet lezen. Dit is wat wij de kinderen in het Afrikaans gaan proberen te leren. Ja in het Afrikaans, dus dat betekent Afrikaans spreken. Dat wordt nog een hele klus om dat te leren. We hebben de eerste lessen in Nederland al gehad, dus de start hierin is in ieder geval al gemaakt.

Verder gaan we onwijs mooie dingen zien, en gaan we proeven van de cultuur en natuur in Afrika. We zullen veel dingen op ons af laten komen en veel dingen ontdekken. Over deze ontdekkingen ga ik jullie natuurlijk schrijven.
Nu nog even genieten van de laatste dagen in Nederland tot ik vertrek op dit grote avontuur.

Liefs Jolijn

• 31 Juli 2014 - 21:00

Angelique:

Heeey jolijn,
    Leuk dat je een blog bij gaat houden, zo kunnen we lekker up to date blijven van wat je daar allemaal mee maakt!!

Alvast een super fijne reis en we houden contact.

Liefs angelique

• 31 Juli 2014 - 21:03

Majorie:

Hey Jolijn!

Gaaf zeg, dat je dit gaat doen! Is dat voor je minor al?
    Geniet er in ieder geval van! Ik ga in ieder geval je verslagen lezen.

Liefs, Majorie

• 03 Augustus 2014 - 15:27

Lucid:

Leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houdt van alles wat je gaat meemaken. Nog even en dan kan het grote avontuur beginnen!

• 16 Augustus 2014 - 20:45

Dorien Van Ravensteijn:

Hallo Jolijn.

Eerst wil ik je feliciteren met je verjaardag. Hopelijk ben je al een beetje gewend aan Zuid-Afrika.
    Je moet daar vooral relexed zijn. Heb je inmiddels Alexander Sleenhof al ontmoet?
    Jolijn maak er een bijzondere reis van om nooit meer te vergeten.

Heel veel groetjes Hans en Dorien.

• 17 Augustus 2014 - 17:33

Gerrie En Corné:

Lieve Jolijn,

Gisteren een sms gestuurd voor je verjaardag en hopelijk aangekomen. Het zal een bijzondere verjaardag zijn geweest daarzo in Afrika! Wie maakt dat mee? Jij dus, bofkont. Geniet ervan.
    We hebben zelf nu ook vakantie en komen nu aan andere dingen toe, zoals het lezen van je reisverslag.
    Het moet te gek voor je zijn, een unieke ervaring. Voor nu veel groeten vanuit Margraten (Limburg) en een dikke knuffel van ons en een poot van Bart. Tot het volgend contact.

Gerrie & Corné